Isabelledekok.reismee.nl

Halloween + Surprise Party

Hallo Allemaal,

Een paar weken geleden was mijn verjaardag. Heel lang uitgekeken naar mijn verjaardag en het is voorbij gevlogen! Eerst verjaardag begon op zaterdag voor Halloween, samen met mijn host zus en haar vriendje hadden we halloween costumes uit gezocht en wist ik wilde worden voor mijn eerste amerikaanse halloween. Een vampier. Nu doe ik halloween in Nederland ook al, maar toch hoopte ik dat dit jaar heel cool zou worden, helaas nergens kleur lenzen gevonden na drie winkels afgezocht, gelukkig wel tanden en nep bloed. Die dag had mijn host zus het zussen dag verklaard en gingen we shoppen en sushi eten. En na de supermarkt leeg te kopen, hadden we allemaal halloween treats gemaakt voor "zondag football party" en toen kwam Hannah langs en zei vertelde me dat we naar een halloween festival down town zouden gaan. Dus ik had me helemaal klaar gemaakt en toen zouden we nog even naar hobby lobby gaan. Nou wij daar lopen voor 45 min zegt claire oh, ik ben mijn portomonnee vergeten dus we moeten terug naar huis om mijn portomonnee te halen. Ik dacht toen wel van heb je nou echt je portomonnee nodig maar oke. Dus met zijn alle weer in de auto onderweg terug naar huis. Wij komen aan bij ons huis en allemaal auto's geparkeert voor ons huis, gaan ze opeens allemaal de auto uit voor claire haar portomonee. Zegt Claire opeens, oja ik denk dat de overbuuren een feestje hadden... oke. Nou ik loop naar binnen, en ik word letterlijk de hele kamer door geduwt, hoor ik opeens SURPRISE!!!! Ik schik me kapot, en staan daar opeens 30 mensen voor mijn suprise party... Dat was echt super leuk! Op halloween zelf, ook de verjaardag van mijn host moeder, kwamen 3 vriendinnen van mij naar mijn huis en hadden we ons klaar gemaakt voor halloween en gingen trick or treaten. Ook was het al 1 november in Nederland dus had ik geskyped met mijn vrienden en zusje en vierde ik dat ik 18 jaar was geworden. Na rennen en dansen buiten en genoeg foto's maken, gingen we dan eindelijk naar buiten en kijke hoeveel snoep we konden krijgen. Ook is het zijn van een exchange student een heel goed succes voor het trick or treaten tussen alle kleinere kindjes. Na een tijdje snoep te hebben opgehaalt, zijn we naar een echt houndet house gegaan die mijn buren in de straat elk jaar organiseren. Hij was vroeger de baas van hele grote houndet houses in Kensas City, en nu doet hij het elk jaar in zijn grage, en de antree is voedsel in blik wat ze dan doneren aan homeless people. Op 1 November, zijn ik en een vriendinnen naar starbucks gegaan om toch nog soort van mijn verjaardag te vieren. Op 2 November was mijn host zus jarig en hebben we bij een chinees restaurant gegeten op the plaza in KC. Na een heeel lang weekend met veel verjaardagen eindelijk wat rust gekregen.

Op 8 November ben ik met mijn host moeder wezen stemmen, en liet ze me zien hoe dat nou allemaal in zijn werking ging. Na het stemmen afwachten om te horen wie de nieuwe president werd, en dat was heel spannend. Nu trump gewonnen heeft is het nog steeds best onrustig in Amerika, maar niet meer zo erg als toen met de protesraties.

Het weekend daarna, ben ik met mijn host opa en oma, en host zus naar een echte amerikaanse kertboom boederij gegaan, en hebben we een kerstkrans uitgezocht. Ook genoten van warme apple sider en chili.

Na dat leuken avontuur was het tijd voor weer een echte amerikaanse holiday. Thanksgiving. Normaal gesproken zou mijn gast gezin naar Ohio gaan, maar omdat we daar al heen zijn geweest, vierde we het dit jaar bij Whitney, de zus van mijn host moeder. Het was heel gezellig en interresant, want bijna al het eten kende ik niet. Samen met twee kalkoenen en een ham, heb ik heel erg genoten van Thanksgiving eten. Na het vele eten, was het tijd om ons klaar te maken voor Black Firday. Dus met alle vrouwen, hebben we door alle kortings boekjes gekeken en een lijstje gemaakt voor wat we allemaal wilde kopen. Toen het eindelijk Black Friday was, kon ik eindelijk mee maken waar het altijd over ging. De GROTE kortingen... Nou ik vond het best mee vallen en jullie in Nederland nou niet echt iets gemist.

November is nu bijna over in mijn verhaal en dat betekend dat het bijna tijd is voor sinterklaasss!! Wat had ik daar veel zin in. Mijn ouders hadden een paketje opgestuurd voor mij en mijn gastgezin, uiteindelijk is het 8 December binnen gekomen. In de tussen tijd, ben ik begonnen met zwemmen en heb ik nu dus ook al 2 wedstrijden gehad. 3e geworden op de 50 m free. Ook op 8 dec, was ik samen met mijn vriendin die hier in Amerika woont, maar orgineel uit jarusalem komt, samen naar buiten gegaan toen het voor het eerst sneeuwde. Het was voor het eerst dat ze sneeuw zag in haar hele leven. Ik kan het me niet voorstellen, maar ja daar stonden we dan, zei stond te huilen, ik begon te huilen omdat zei huilde. dat was nog eens een interesante lunch.

Deze donderdag hadden we weer een Pasta Party, (dat is wat ze hier doen 1 dag voor de wedstijd, dan gaan we met het hele team naar iemands huis om zo veel mogelijk spagettie te eten) en vrijdag hadden we team bonding, dus een sleepover met 40 meiden. Dat was echt heel gezellig en leuk! na pictonery gingen we gingerbread houses maken, ik zat in het team met mijn vriendin Louane die ook een exchange student is uit frankrijk. Onze eerst huis was nou niet een groot succes, maar na het huis te hebben gebouwd, hadden we allebij onze vlag er op gemaakt. Er zat zelfs een zwembad in het huis.

Nu zit ik hier op school dit bericht te typen, en besef ik me dat het bijna kerst is

Wat gaat de tijd hier snel omg, Ik zit hier nu bijna voor 5 maanden, en ik heb het gevoel als of het nog niet eens 1 is... Maar ja leuken dingen om op vooruit te kijken. Nu ga ik weer veder met school en typ ik wel weer een blog in een paar weekjes

Tongue Out

Reacties

Reacties

Henny

Woh! Wat maak jij veel mee! En zo genieten wij ook weer mee. Heerlijk! Veel plezier en hartelijke groet daar. Dikke knuffel, Henny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active